۳ دی ۱۳۹۳، ۱۲:۵۸

از ابتدای امسال/

۱۶۰ پرونده تخریب و تصرف اراضی ملی در خراسان شمالی تشکیل شد

۱۶۰ پرونده تخریب و تصرف اراضی ملی در خراسان شمالی تشکیل شد

بجنورد- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: از ابتدای امسال افزون بر ۱۶۰ پرونده تخریب و تصرف اراضی ملی و دولتی در این استان تشکیل شده است.

موسی صابری در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه در مجموع ۱۶۴ فقره پرونده در زمینه تخریب و تصرف اراضی ملی و دولتی در شهرستان های مختلف خراسان شمالی تشکیل شد.

وی با بیان این که پرونده های تشکیل شده براي رسيدگي به مراجع قضايي ارسال و يا مقررات ماده ۵۹ قانون حفاظت و بهره برداري از جنگل ها و مراتع براي آن ها اعمال شد، اضافه کرد: در این پرونده ها در مجموع بیش از ۱۳۱ هکتار از اراضی دولتی و ملی از سوی متخلفان تخریب و تصرف شده بود.

صابری افزود: در ۲۱ مورد از این پرونده ها ماموران یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی با اجراي تبصره يک ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره برداري از جنگل ها و مراتع از تصرف و تخريب ۲۹۳ هزار و ۹۳۳ متر مربع عرصه ملی و دولتی در استان جلوگیری کردند.

به گفته وی همچنین امسال ۵۸ فقره حکم خلع ید متصرفان از اراضی ملی و دولتی در خراسان شمالی اجرا شد که در طی آنها در مجموع ۳۳۴ هزار و ۹۴۴ مترمربع از اراضي از دست متصرفان پس گرفته شد.

به گزارش خبرنگار مهر، گستره حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی دو میلیون و ۳۳ هزار و ۳۶ هکتار است كه از اين وسعت یک میلیون و ۴۱۴ هزار هکتار مرتع، بیش از ۱۸۳ هزار و ۶۳۶ هکتار بیابان و ۴۳۴ هزار و ۵۵۰ هکتار نيز جنگل است.

کد خبر 2448452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha